(Death of Field)
Optical effect
Since one can easily follow drifts of vision on image, one can imagine the deviant form of stereoscopy, supposed to make vision “solidâ€, building a perverse space, on the scale of those that confuse in pleasure effects where the relative distance grows with intensity of the look on the thing.
The more you interest me, the more you seem far.
The object of desire, more cense than coveted, without linear degradation – perspective reduction of the size – leaves away for the watcher, frowned upon observer of the scene. Here it is not transav (“Husum†effect, say the exegete movie goerings against their will) of joyful remembering, but the definitive bleary of deviant senses, of the unreachable unappeased.
[...] Dans le droit fil des projets dumpées qui évitent le sujet photographié pour s’intéresser à ce qui se trouve immédiatement à côté (Off Screen, 45° Left), aux propositions qui négligent les concepts énoncés pour s’intéresser à ce qui les relient (The LIne Inbetween ideas) , à celles qui floutent ce que l’on regarde pour n’en donner à voir que la périphérie (Pourfendeurs de champs), cette proposition entre dans la catégorie des pratiques liminales qui cherchent, un rien au-delà et en deçà , ce qui pourrait constituer la vraie nature des choses. [...]